mandag den 11. maj 2009

Stævnbeslag



Den gamle teaktræsklods under stævnbeslaget er flækket et par steder og for ussel til min smukke båd. Heldigvis havde jeg et solidt stykke god teak fra en dørkarm, der blev høvlet & savet til på Williams værksted i Dragør. I går lavede jeg de sidste tilpasninger med den elektriske skarøkse (vinkelsliber med groft sandpapir), høvl og slibeklods.
I dag køber jeg en håndfuld rustfri skruer i den rigtige A kvalitet, dækker af med malertape og plastic, ifører mig mine gummihandsker og monterer klodser & stævnbeslag i rigelige mængder klistret, sort slam (gummilim). Det er nødvendigt at bruge, men et helvedes arbejde at rense det overskydende gummi væk bagefter fra båd, skruemaskine m.m. med klude & sprit, ødv!
Skvætlisten skal renses med acetone og limes med epoxy et par steder.
Så er det bundprimer og blå bundmaling med pensel & rulle og tiden at ringe til vognmanden, så Sally kan komme i vandet, når vinterhus og hvide presenninger er pillet ned.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar